Boekhouding

Schakel een erkend boekhoudkantoor in voor de boekhouding

De boekhouding is een onderdeel van het ondernemen waar vrijwel iedere ondernemer een hekel aan heeft. Het bijhouden van de boekhouding is niet alleen een tijdrovende klus, het kan soms ook behoorlijk ingewikkeld zijn. Denk bijvoorbeeld aan de situatie dat u handelt met buitenlandse partijen, dat producten worden teruggebracht, enzovoorts. Bent u zich echter bewust van het belang van een goede boekhouding? Door de boekhouding op orde te houden en bijvoorbeeld te zorgen voor een goede urenregistratie kunt u jaarlijks profiteren van verschillende aftrekposten. Denk bijvoorbeeld aan de startersaftrek! Een boekhoudkantoor kan u hierbij helpen, door de volledige boekhouding voor u uit handen te nemen.

Het belang van een goede boekhouding

Een goede boekhouding is om verschillende redenen van groot belang. Denk bijvoorbeeld aan een mogelijk bezoek van de fiscus, waarbij u alle bedrijfsresultaten moet kunnen toelichten aan de hand van inkomende en verstrekte facturen. Fouten in de boekhouding kunnen hierbij een forse boete met zich meebrengen. Dit geld besteedt u logischerwijs liever aan investeringen in nieuwe materialen of machines voor uw onderneming. Ook geeft een goede boekhouding u een beter inzicht in de mogelijkheden die u bijvoorbeeld heeft om te investeren, of om bonussen te verstrekken aan werknemers.

Door een boekhoudkantoor in te schakelen voor het bijhouden van de administratie bent u ervan verzekerd dat de boekhouding voldoet aan de wensen van de fiscus. Zo voorkomt u een boete, heeft u een goed beeld van de in- en uitstromen binnen uw onderneming en weet u precies wat uw bestedingsruimte is.

De voordelen van een boekhoudkantoor

Het inschakelen van een boekhoudkantoor brengt echter nog verschillende andere voordelen met zich mee. Een boekhoudkantoor kan u bijvoorbeeld meer vertellen over een mogelijke belastingaftrek die voor u van toepassing is. Vaak is het erg lastig om alle belastingregels zelf door te nemen bij de belastingaangifte, mede door het grote aantal voorwaarden die hierbij gesteld worden. Wanneer komt u bijvoorbeeld in aanmerking voor de startersaftrek? Is het mogelijk om de KOR (kleineondernemingsregeling) direct bij de BTW-aangifte te verwerken? Etc.

Als u niet op de hoogte bent van dergelijke regelingen betaalt u veel meer belasting dan u eigenlijk zou moeten doen. Dit geld besteedt u vanzelfsprekend veel liever aan andere, belangrijkere zaken binnen uw onderneming. Een boekhouder kan u hierop wijzen en u meer vertellen over mogelijke regelingen die voor u van toepassing zijn. Zo voorkomt u dat u meer belasting betaalt dan hoogstnoodzakelijk is.

Bezoek de website voor meer informatie : https://www.oostra-partners.nl/